Så fungerar kontakten med kontoret

Vi finns här för våra kunder!

Som kund i ett barnvaktsföretag är det kanske allra viktigast att barnvakten är riktigt bra. En nanny ska vara engagerad, ansvarstagande och har rätt utbildning inom HLR ifall olyckan är framme. Allt detta är såklart hygienfaktorer som bara måste vara på plats.

Men visste du att det finns fler medarbetare på Hey Kiddo som jobbar för att du ska bli riktigt nöjd?  Vår erfarenhet har lärt oss att en riktigt bra långsiktig kundupplevelse kräver en hel del kärlek från huvudkontoret.

Vi lägger ner mycket tid på först hitta, anställa och utbilda de bästa barnvakterna. Vi jobbar sedan hårt med att långsiktigt matcha rätt familj med rätt nanny. Även efter att din familj kommit igång med barnpassningen verkar vi i det tysta för att allt ska flyta på för din familj. Här går vi igenom hur vi jobbar!

Fyra nyckelfaktorer för nöjda kunder

1. Professionell rekrytering

En vanlig vecka går vi igenom uppemot 200 jobbansökningar och intervjuar 30-50 kandidater. Vi letar efter bevisad erfarenhet av barnpassning och en ansvarstagande och omhändertagande personlighet. Sist men inte minst letar vi efter långsiktiga barnvakter. Efter intervju och bakgrundskontroll anställer vi ca 15 barnvakter i veckan. Efter att de kommit in på en introduktionsutbildning som täcker allt ifrån ett barns utveckling, kontakt med familjen och barn-HLR är våra barnvakter redo att komma ut i arbete.

2. Din egen kontaktperson

På Hey Kiddo tror vi på personlig barnpassning där vi möter just era behov och för att hålla en hög kvalitét tjänsten igenom så har du som kund en personlig “Client manager” på huvudkontoret. För att undvika missförstånd och känslan av att prata med olika personer varje gång så har vi på Hey Kiddo en kontaktperson i första hand – vid frågor eller funderingar så vänder du dig till din kontaktperson som finns där för att hjälpa er familjen att få ut mesta möjliga av barnpassningen. Skulle er kontaktperson vara sjuk eller på semester så kan givetvis en annan kollega hjälpa till.  

Din kontaktperson finns med dig genom resans gång – från ert första säljsamtal – till presentation av nanny – till uppföljning när ni är igång.  

3. Kvalitet i alla steg 

För att säkerställa att er nanny passar just er familj så har vi flera steg i processen. Första steget är en presentation från er kontaktperson där ni har möjlighet att tacka ja eller nej till personen vi tror på för att hjälpa er. Om ni tackar ja till kandidaten så tar nannyn i nästa steg en första kontakt via telefon och ni bokar in ett första möte. Första mötet är kostnadsfritt för att erbjuda er möjligheten att lära känna er nanny lite bättre och säkerställa att det är rätt nanny för er familj. Efter första mötet ringer er kontaktperson upp er för att höra hur det gick och diskutera fortsättningen framöver.  

Så fort barnflickan är färdigutbildad så är hen redo för att börja jobba hos en familj. Först tittar vi på placeringsort, tider och erfarenhet. Det kanske t ex krävs tidigare erfarenhet av att passa flera barn åt. Sedan försöker vi även matcha barnens personlighet och intressen med barnvaktens.

4. Feedback och uppföljning 

Under tjänstens gång får ni uppdateringar från er nanny och feedback är väldigt viktigt för oss. Det är bara att återkomma om det skulle vara något som fungerar mindre bra under pågående barnpassning och önskar ni dela med er av fin feedback till er nanny så är det också mycket uppskattat – varje månad utser vi månadens nanny och då är feedback mycket värdefullt.  

 

Vad händer om min nanny slutar? 

Vi försöker alltid ordna med en långsiktig lösning för er om det är önskemålet, men saker händer och ibland så kan det vara så att er nanny slutar under tjänstens gång. Er personliga kontaktperson kommer då att ta fram en ny nanny tills att tidigare nannys uppsägningstid gått ut. Efter första träffen med er nya nanny gör vi en uppföljning som vanligt och säkerställer att nannyn passar er bra. 

 

Sporadisk hjälp

 

Ca. 219 kr

För dig som har läget under kontroll men det kanske har kört ihop sig. 

Räkna ut ditt pris

Regelbunden hjälp

 

Ca. 155 kr

För dig som behöver återkommande hjälp av samma barnflicka. 

Räkna ut ditt pris

Daglig hjälp

 

Ca. 146 kr

För dig som behöver hjälp mer eller mindre varje dag. 

Räkna ut ditt pris

Allmänt

  • Barnpassning via jobbet

    Att få hjälp med barnpassning via jobbet är populärt! Det är speciellt vanligt bland expats som kommit till Sverige för att jobba under period.

    Läs mer här.

  • Vad är det för skillnad på nanny och barnpassning?

    Nanny, barnpassare eller barnflicka. Kärt barn har många namn men i grunden betyder det samma sak.

  • Hur lång tid tar det att få en nanny?

    Det beror förstås på en rad olika saker som vart ni bor och vilka särskilda önskemål ni har. Men normalt sätt så presenterar vi en lämplig nanny inom en vecka.

  • Vilka krav har ni på era nannies?

    Alla våra nannies är utbildade internt och har genomgått hjärt och lungräddning. Dessutom har de erfarenhet av barnpassning sedan tidigare.

    Som kund kan man även ha särskilda önskemål, t ex att nannyn kan ett visst språk eller har erfarenhet av diagnoser som autism eller ADHD.

  • Lämning och hämtning på förskola/skola

    Våra nannies kan både lämna och hämta ditt/dina barn på skolan eller förskolan. De kan även lämna på träningar eller dylikt.
    Men kom ihåg att våra nannies inte är bilburna. Så det bör vara promenadavstånd eller bra kommunikationer.

  • Barnpassning med rut

    Vår barnpassning/nannies omfattas av RUT-avdraget. En skattereduktion som i praktiken innebär att du som kund betalar halva kostnaden för en barnvakt.

  • Vad kostar det med nanny?

    Att ha en nanny kostar från 157 kr i timmen inkl rut-avdrag.